Bejelentették a napokban, hogy hatalmas közpark épül a szigetcsúcson. Szabó Szabolcs részletesen utánajárt, mi a valóság.
"Nagy csinnadrattával jelentették be a napokban (megint), hogy hatalmas közpark épül a szigetcsúcson. Nézzük meg akkor részletesen, hogy mi a valóság:"
- írta Facebook-oldalán Szabó Szabolcs, Csepel-Soroksár országgyűlési képviselője, az egységes ellenzék közös jelöltje. A képviselő kifejtette: Ez egy régi terv, már évtizedek óta beszélnek erről. És most is erről van szó.
Szabó szerint A BFK, azaz a Fürjes-Vitézy duó imád látványterveket gyártani, meg ezekről hosszasan beszélni. De az elmúlt 2 éve alatt szinte egyetlen látványos tervet sem indítottak el ténylegesen. Ennek kapcsán emlékeztetett a VEKE álláspontjára, mely szerint a BFK működési költsége csak tízmilliárdokban mérhető, használható produktum mégsem jött még ki onnan. Amikor egy projekt besülni látszik, azonnal elővesznek egy másikat és annak a kommunikációjával elfedik az előző bukását.
Csepel-Soroksár országgyűlési képviselője azt is részletezte, hogy az érintett terület egy része magántulajdonban van. Még a Fadesa vette meg anno az önkormányzattól, és Szabó Szabolcs információi szerint egy bank ül most rajta egy hiteltartozás fedezeteként.
"A teljes területért annak idején bő 10 milliárdot fizettek a spanyolok, ennek a piaci értéke ma a többszöröse. Azt az egyszerű problémát sem sikerült még feloldani, hogy miként akar magánterületre közparkot építeni a BFK. Azt először meg kellene venni."
Szabó hangsúlyozta: Ha el is készülnek majd a kiviteli tervek valamikor a jövőben, meg is vásárolja a kormány a területet, és el is indul a kivitelezés, akkor is sok idő kell még ahhoz, hogy ebből élhető és használható park legyen. A szakemberek becslése szerint nagyjából 10-15 év., Majd összegezte: az elképzelés szép, de ez még csak papíron létezik, és hosszú évekig még így lesz. Akkor is, ha sikerül rá szerezni több tíz milliárdot. És ugyanígy csak látványterveken létezik a hév felújítása és meghosszabbítása, az új szerelvényekről nem is beszélve (annak a közbeszerzési eljárását konkrétan visszavonták).
"Szóval én azt javasolnám, hogy érdemes lenne a látványtervek helyett a megoldásra koncentrálni. Vegyék előre a hév szerelvények beszerzését (az öt évtizede futó járművek nem sokáig bírják már a strapát), mert ez a legsürgetőbb probléma. Második helyen szerepeljen a hév meghosszabbítása, és 5-ös metróként történő tovább vezetése a Kálvin tér irányába. És harmadik lehetne ez a közpark (persze a valóságban fontos lenne még a Gerincút befejezésének, a Gubacsi híd felújításának, valamint a Corvin csomópont átépítésének prioritásként történő kezelése is, mert ha ezek nem valósulnak meg, akkor rövid időn belül teljesen összeomlik a közlekedés Csepelen, ami már most is katasztrófa)." - zárta sorait.